Monday, June 11, 2007

PENGGUNAAN TEORI INI

Pada tahun 1990, saya telah diperkenalkan kepada seorang Tokoh Pemikir iaitu BOB PROCTOR oleh suami saya yang telah menghidiri satu kursus "YOU WERE BORN RICH".

Bermula dari titik perkenalan ini, saya mula menggunakan teori ini dalam banyak hal kehidupan saya. Saya sangat berterima kasih kepada En Long Ahmad Burhanuddin.

Mengikut teori ini,
1. segala hajat atau impian perlulah ditulis dengan jelas
2. tulisan itu perlulah dibaca setiap hari dengan penuh keyakinan

Apabila impian kita tertulis dengan jelas, kita dapat melihat arah tujuan kehidupan kita dengan jelas dan apabila kita melihat dan membaca impian ini setiap hari, kita sebenarnya menghantar maklumat ini kepada otak kita. Otak yang setiap hari menerima maklumat yang sama, akhirnya akan menghantar gerakbalas dalaman badan kita supaya setiap perbuatan dan tindakbalas kita adalah terarah kepada mencapai objektif ini. Akhirnya secara sedar atau tidak, kita sedang berusaha mencapai impian itu dengan semua bahagian badan kita bekerja sama bagi memastikan impian itu tercapai.

No comments: